Welpen

De welpen zijn stoere en avontuurlijke jongens vanaf groep 3 t/m groep 6. De groep bestaat ongeveer uit 25 jongens en 7 leid(st)ers, en is opgedeeld in 4 nesten. Elke vrijdagavond hebben wij van 18:30 tot 20:00 uur bijeenkomst. Deze avonden organiseren wij allerlei spannende, leuke en leerzame dingen om te doen. Van hutten bouwen in het bos tot spannende tochten lopen in het donker, en van pannenkoeken bakken tot levend stratego. Elke week staat er weer een leuke activiteit op het programma. Maar wat je ook doet, je houdt je aan onze scouting afspraken. Dat beloof je als je een welp wordt. Je belooft iedereen te helpen waar je kan en eerlijk en vriendelijk te zijn. Ook moet je volhouden en goed voor de natuur zorgen. Poeh.. dat is een heleboel! Maar bij Scouting leer je het vanzelf, en het is ook nog eens hartstikke leuk! Reken daar maar op!

Kampen

Twee keer per jaar gaan de welpen op kamp. In de herfst gaan we met alle speltakken op groepsweekend. Met Pinksteren trekken de welpen er alleen op uit voor het grote kamp en slapen we 3 nachten in een andere blokhut! Elk kamp heeft een thema zoals: leger, piraten, Wilde Westen of Middeleeuwen. Maar één ding is zeker, het wordt altijd een te gek en spannend kamp met volop spellen en leuke dingen!!

Al met al zijn we een jonge, enthousiaste groep die er elke bijeenkomst en elk kamp weer een feest van maken!

Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen met:

Josien Buschers: welpen@scoutingbentelo.nl